Zasady Gry - Kuloodporni Bielsko - Amp Futbol na Śląsku

Zasady Gry

ZASADY GRY

1. Podstawowe zasady gry w ampfutbolu są takie same jak w piłce nożnej 11-osobowej.

2. Klasyfikacja: grać może każdy po jednostronnej amputacji oraz osoby z wadami kończyn.

3. W trakcie gry nie używa się protez. Używa się natomiast kul łokciowych.

4. Dozwolone są jedynie pojedyncze i przypadkowe zagrania piłki kulą. Każde inne zagranie traktowane jest tak, jak zagranie piłki ręką.

5. W celu wyrównania szans piłkarzy z amputacjami na różnych wysokościach, również zagranie piłki kikutem traktowane jest jak zagranie ręką.

6. Celowe sfaulowanie przeciwnika przy użyciu kuli skutkuje natychmiastowym wyrzuceniem faulującego z boiska i rzutem karnym dla drużyny przeciwnej.

7. Boisko o wymiarach: 60 x 40 metrów. Bramka 2 x 5 metrów. Oczywiście nie musi być idealnie tych rozmiarów. Doskonale pasują boiska typu Orlik.

8. Czas gry: 2 x 25 minut i 10-minutowa przerwa.

9. Zawodnicy: Sześciu piłkarzy i bramkarz w każdej drużynie, plus zawodnicy rezerwowi.

10. Zmiany „lotne”, czyli dowolna liczba zmian w dowolnym momencie meczu, jednak nie więcej niż dwie zmiany w tym samym momencie. Zmiany odbywają się tylko za przyzwoleniem sędziego, a zawodnik, który opuści plac gry, może wrócić na boisko w kolejnej zmianie.

11. Zasada spalonego nie obowiązuje.

12. Auty wykonywane są jak rzuty wolne pośrednie.

13. Bramkarz nie może opuszczać pola karnego. Jeżeli zrobi to w sposób celowy, otrzymuje żółtą kartkę, a drużyna przeciwna wykonuje rzut wolny.

14. Wślizgi są zabronione. Skutkują one rzutem wolnym bezpośrednim dla drużyny przeciwnej.

Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Twitter